Általános Szerződési Feltételek
Általános információk
- A Magyar Kerékpáros Szövetség (adatok Eker. törvény 4. § szerint) által működtetett bringasport.hu oldal aloldalaként működik https://bringasport.hu/aruhaz/ internetes áruház.
- A https://bringasport.hu/aruhaz/ internetes áruház kerékpározással, kerékpársporttal összefüggő termékek interneten történő rendelését lehetővé tevő távértékesítési rendszer.
- Az internetes áruházon keresztül megkötött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető, a szerződés tartalma azonban az Önnek küldött elektronikus visszaigazoló leveleinkből rekonstruálható.
- A szerződés nyelve a magyar.
- Az internetes áruházban értékesített termékek eredete igazolt, lejárati idejük nem rövidebb, mint 3 hónap, kivéve, ha külön nem jelöljük, hogy a termék közeli lejáratú.
- A honlapon feltüntetett árak bruttó árak, a csomagolás költségét és az ÁFÁ-t tartalmazzák. A vásárlásai során az Ön által a megrendelés véglegesítését megelőzően ellenőrzött és általunk visszaigazolt vételárat és szállítási költséget kell kifizetnie, egyéb fizetési kötelezettsége nem keletkezik, semmilyen más díjat nem számítunk fel.
- Az internetes áruház csak az Európai Gazdasági Térség tagállamaiból érkezett, illetve az oda kézbesítendő megrendeléseket teljesíti. (http://konzuliszolgalat.kormany.hu/egt-tagallamok)
Ettől eltérő megrendelési igénye esetén forduljon hozzánk elektronikus levélben.
- Jogviszonyunkra a 2013. évi V. Törvény (Ptk.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései alkalmazandók.
- Az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával a vásárló az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat is elfogadja.
Vásárlás az internetes áruházban
- Az internetes áruházban a termékek kategóriába rendezve találhatók .
- Vásárlást regisztrált és nem regisztrált ügyfelek is kezdeményezhetnek.
- Az internetes áruházban megvásárolható termékek lényeges tulajdonságai, jellemzői az érintett termék termékoldalán kerülnek .
- Amennyiben bármely termékünkkel, annak minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban több információra van szüksége, kérjük, hogy írjon a webaruhaz@bringasport.hu címre, vagy forduljon telefonon, illetve személyesen ügyfélszolgálatunkhoz.
A megrendelés folyamata
- A megrendelési folyamat a vásárolni kívánt termék(ek) kosárba helyezésével kezdődik. A kosár tartalmát bármikor megtekintheti a „Kosár” gombra kattintva.
- A kosár tartalmát az internetes áruház üzemeltetője jogosult módosítani abban az esetben, ha egy termék státusza megváltozik abban az időszakban, amikor a termék kosárba került (pl. nem rendelhető, bizonytalan raktárkészlet, stb.).
- A megvásárolni kívánt termék(ek) darabszáma szabadon beállítható.
- A „X” – (törlés) jelre kattintva a kosárba tett tétel kikerül a kosárból. Jelentős megrendelési mennyiség esetében az internetes áruház üzemeltetője fenntartja a jogot, hogy felülvizsgálja a megrendelési mennyiséget, és szabadon határozat úgy, hogy nem szolgálja ki a megrendelést. Az, hogy mi minősül jelentős megrendelési mennyiségnek, az üzemeltető szabadon határozza meg.
- A „Kosár frissítése” gomb megnyomásával a Kosár tartalmára vonatkozó adatok automatikusan frissülnek.
- A termékoldalakra visszakattintva bármikor visszatérhet az internetes áruházba és a Kosár tartalmát újabb termékekkel egészítheti ki.
- A vásárlás a „Pénztár”, illetve a Kosár menüből a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával kezdeményezhető.
- Amennyiben Ön még nem regisztrált az internetes áruházban, a regisztráció során Önnek szükséges hozzájárulnia ahhoz, hogy adatait a Magyar Kerékpáros Szövetség.
Amennyiben a korábbi vásárlásai során már regisztrált az internetes áruházban, e-mail cím és jelszó párossal beléphet és így a korábban megadott személyes adataival folytathatja a vásárlást.
Regisztráció során az alábbi személyes adatok megadása szükséges:
- Név
- E-mail cím
- Cím
- Jelszó
Regisztrációhoz az Általános Szerződési Feltételek megtekintése és elfogadása szükséges.
- A vásárlás regisztráció nélkül is végrehajtható.
- A következő pont a számlázási adatok megadása. A számlázási adatokhoz a következő adatokra van szükség:
-
- Név, opcionálisan cégnév
- E-mail cím: itt fogjuk értesíteni rendelésének állapotáról
- Telefonszám: szükség esetén rendelésével kapcsolatban itt tudjuk Önnel felvenni a
- Irányítószám
- Város
- Cím (utca, házszám)
- Ország
-
- A belépési felületen lehetősége van jelszavát megváltoztatni.
- A vásárlás során csak csomagküldés szállítási módot.
- A csomagküldés útján történő kézbesítés a Magyar Posta, mint közreműködő bevonásával valósul meg.
- Következő lépésként a szállítási cím megadása szükséges. Szállítási címként bármely magyarországi címadatai megadhatók. Szállítási címnek olyan adatokat adjon meg, ahol valószínű, hogy át is tudja venni a megrendelt csomagot. A rendeléskor megadott szállítási címet utólag nem lehet módosítani!
- Az internetes áruházban az alábbi fizetési módok közül választhat: 1. Banki átutalás 2. SimplePay bankkártyás fizetés
- A vásárlás befejezésekor a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva a megrendelés minden fontos adata összesítő képernyőn jelenik meg.
- Amennyiben ez szándékában áll, az összes lényeges adat ismeretében fizetési kötelezettséggel járó megrendelést adhat le (szerződést köthet).
- A vásárlási folyamat bármely fázisában lehetősége van, hogy az egyes előző menüpontokra visszalépjen, vagy vásárlását megszakítsa. A megrendelés leadása után a megrendelés tételeit, az átvételi és fizetési módot már nem módosíthatja.
- Amennyiben Ön első alkalommal vásárol az internetes áruházban és a vásárlását megszakítja, megrendelést nem ad le, úgy az Ön által megadott adatokat nem rögzítjük, azokat a vásárlás megszakítását követően rekonstruálni nem tudjuk, így elvesznek.
- Amennyiben az internetes áruházon keresztül, elektronikus úton megrendelést ad le, az internetes áruház a megrendelés beérkezésétől számított 1 órán belül visszaigazolást küld Önnek a megrendelése tudomásul vételéről és feldolgozásáról.
- A visszaigazolt megrendeléseket belföldön általában a visszaigazolás napját követő héten, de legkésőbb a visszaigazolás napjától számított legfeljebb 5 belül teljesítjük. Amennyiben a megrendelés teljesítésére a fenti határidőben rajtunk kívül álló okból (ideiglenes készlethiány a nagykereskedőnél) nincs lehetőség, úgy erről, illetve a szállítás várható határidejéről soron kívül, elektronikus levélben és/vagy telefonon értesítjük. Ha a későbbi kiszállításra tekintettel a vásárlási szándéka már nem áll fenn, lehetősége van a megrendeléstől történő elállásra, ebben az esetben a teljes vételárat visszafizetjük.
- A megrendelt termékek szállításra való átadásáról elektronikus levélben értesítést küldünk.
- A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza.
Lehetőség az elállásra:
- Amennyiben Ön bármely okból meggondolja magát, a megkötött szerződéstől elállhat, azaz a szerződést a megkötés napjára visszamenő hatállyal megszüntetheti. Elállását nem kell megindokolnia.
- Az elállási jogát a megrendelés legkésőbb a megrendelése átvételének napjától számított 14 naptári napon belül, indoklás nélkül gyakorolhatja. Ön akkor gyakorolja határidőben az elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi nekünk elállási nyilatkozatát.
- Amennyiben Ön elállna a szerződéstől, elegendő írásban, elektronikus levélben jeleznie ezt a webaruhaz@bringasport.hu címen. Elállási nyilatkozatát elküldheti a 1146 Budapest, Szabó József u. 3. postacímre is, illetve személyesen is visszaviheti a megrendelt terméket.
- Elállását megfogalmazhatja az itt elérhető <link> nyilatkozat minta felhasználásával is.
- Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.
- A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön megfelelően nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
- Ön köteles a Magyar Kerékpáros Szövetség részére a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy visszavinni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
- A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
- Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Figyelem!
Az internetes áruházunkban kapható termékek egy része olyan zárt csomagolású terméknek minősülnek, amelyek tekintetében 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) e) pontja alapján – egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontást követően – nem gyakorolhatja elállási jogát, azok nem küldhetők vissza.
Szavatosság, jótállás
- A Magyar Kerékpáros Szövetség szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók.
- Jótállás csak a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet Mellékletében felsorolt 10.000,- forintnál drágább tartós fogyasztási cikkre vonatkozik.
- Amennyiben a termékkel kapcsolatosan jótállási kötelezettségünk áll fenn, úgy a jótállással kapcsolatos információkat az adott terméknél tüntetjük fel.
- A jótállási kötelezettségünk alól csak abban az esetben mentesülünk, ha bizonyítjuk, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Reklamáció, panaszkezelés
- Amennyiben nem a megrendelt terméket kapta meg, vagy elégedetlen az átvett áru minőségével, mert az hibás, panaszát, kifogását, reklamációját az alábbi elérhetőségeinken közölheti:
- elektronikus levél: webaruhaz@bringasport.hu
- posta: 1011 Budapest, Bem rakpart 26.
- telefon: +36 30 799 3931
- A reklamációt a bejelentést követő 5 munkanapon belül kivizsgáljuk. A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a szavatossági igény nem érvényesíthető.
- A bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet kötelesek felvenni, amelyben rögzíti vevő nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, az eladott dolog megnevezését, vételárát, teljesítésének időpontját, a hiba leírását és bejelentésének időpontját, és az érvényesíteni kívánt jogot. Ezen túlmenően a Magyar Kerékpáros Szövetség rögzíti a szavatossági igényre adott válaszát. A jegyzőkönyvről a fogyasztó kérésére tartós adathordozón másolatot biztosít. A jegyzőkönyvet Magyar Kerékpáros Szövetség három évig köteles megőrizni.
- Előfordulhat az is, hogy egy termék csomagolása az internetes áruház tartalmának frissítését megelőzően megváltozik, és Ön ugyanazt a terméket más csomagolásban kapja meg. Ezen esetekben panaszát nem áll módunkban orvosolni, mert ez nem hibás teljesítés.
- Tájékoztatjuk, hogy a tevékenységünkre a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre.
- Tevékenységünkkel kapcsolatos panaszát megteheti a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi felügyelőségein is, amelyek elérhetőségét itt találja: http://www.nfh.hu/teruleti
- Kielégítetlen fogyasztói igényével kapcsolatosan a Békéltető Testületekhez is fordulhat, amelyek elérhetőségeit az alábbi linken találja: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Kellékszavatosság
- Ön hibás teljesítés esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
- Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
- Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
- Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
- Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
- Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
- A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket az internetes áruházon keresztül vásárolta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
- Az ön által megrendelt termék hibája esetén Ön – választása szerint – vagy a fent részletezett kellékszavatossági jogait vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
- A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével jogosultságát elveszti.
- Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
- A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
- Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
- Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a VII-VIII. fejezetben meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.