Az idei Tour de Hongrie legmagasabban jegyzett bringása, a Cseh Körverseny győztese, az ausztrál Damien Howson (Mitchelton-Scott) két és fél kilométerre a céltól robbantott, üldözői egyre jobban lemaradtak tőle, miközben Valter Attila egy nyolc fős csapatban próbálta tartani a lépést.
Howson túl nagy tempót diktált magának, egyre többször nézett hátra, Valter Attila pedig a jelre várt: ez az utolsó kilométert jelző tábla volt ezen a napon. A CCC Team magyar versenyzője kiállt a nyeregből, s elképesztő hajrába kezdett. Előbb faképnél hagyta az ausztrált, s már kétszáz méterre a céltól látszott, hogy senki sem tudta követni, magabiztosan nyerte meg a kékestetői befutót!
„Az egész csapatom zseniális volt ezen a versenyen, az előző három nap szakaszgyőzelmeihez ugyan nem sokat tettem hozzá, csak egy-egy kulacsot. Ma nagyon jó lábaim voltak, a támadásig egészen könnyedén tudtam jönni, de vitt a motiváció, annyi embertől hallottam, hogy hajrá Attila, így nem lehetett elveszíteni. Nagyon köszönöm mindenkinek, hajrá magyarok!” – mondta a célban a huszonkét esztendős Valter Attila, aki pályafutásának eddigi legnagyobb sikerét érte el.
A szakaszsiker ugyanis egyben azt jelentette, hogy ő szerezte meg az első helyet a 41. Tour de Hongrie összetett versenyében is, Lengyel Tamás 2005-ös sikere óta, tizenöt esztendős szünet után ünnepelhettünk újra magyar győztest a hazai körversenyen! Az összetett verseny második helyén a Trek-Segafredo junior-világbajnoka, az amerikai Quinn Simmons, a harmadikon pedig az ausztrál Damien Howson (Mitchelton-Scott) végzett. Három World Tour-menő,, s egy hatalmas magyar siker.
Ezen a napon egyetlen színes, megkülönböztető mez nem került veszélybe, a zöld: az olasz Jakub Mareczko (CCC Team) – aki egymást követően három etapot is megnyert az idei viadalon – megnyerte a gyorsasági pontversenyt. A legjobb hegyi menőnek járó piros mezt viszont a Kékestetőn aratott sikerével Valter Attila hódította el, a legjobb magyarnak járó fehér trikó pedig természetesen ugyancsak az övé lett!
5. szakasz, Miskolc–Gyöngyös-Kékestető (188 km)
1. Valter Attila (magyar, CCC Team) 4:35:15
2. Quinn Simmons (amerikai, Trek-Segafredo) 10 mp h.
3. Damien Howson (ausztrál, Mitchelton-Scott) 12 mp h.
24. Dina Márton (magyar, Kometa-Xstra) 1:41 p h.
28. Filutás Viktor (magyar, Giotti Victoria-Savini Due) 1:47 p h.
38. Kusztor Péter (magyar, Team Novo Nordisk) 3:12 p h.
42. Palumby Zsombor (magyar válogatott) 4:45 p h.
49. Szatmáry András (magyar válogattot) 6:20 p h.
55. Peák Barnabás (magyar, Mitchelton-Scott) 9:44 p h.
57. Orosz Gergő (magyar válogatott) a. i.
67. Szentpéteri András (magyar, Team Novák) a. i.
68. Pelikán János (magyar, Androni Giocattoli-Sidermec) a. i.
94. Karl Ádám (magyar válogatott) 18:13 p h.
Az összetett végeredmény
1. (sárga mezben az Aktív Magyarország díjáért) Valter Attila (magyar, CCC Team) 18:45:55
2. Quinn Simmons (amerikai, Trek-Segafredo) 12 mp h.
3. Damien Howson (ausztrál, Mitchelton-Scott) 16 mp h.
21. Dina Márton (magyar, Kometa-Xstra) 1:51 p h.
33. Kusztor Péter (magyar, Team Novo Nordisk) 3:22 p h.
35. Filutás Viktor (magyar, Giotti Victoria-Savini Due) 4:05 p h.
42. Szatmáry András (magyar válogattot) 6:25 p h.
66. Palumby Zsombor (magyar válogatott) 15:31 p h.
81. Karl Ádám (magyar válogatott) 20:56 p h.
84. Orosz Gergő (magyar válogatott) 23:08 p h.
86. Pelikán János (magyar, Androni Giocattoli-Sidermec) 23:09 p h.
87. Szentpéteri András (magyar, Team Novák) 23:10 p h.
93. Peák Barnabás (magyar, Mitchelton-Scott) 26:33 p h.
A gyorsasági pontversenyben:
1. (zöld mezben a Skoda és az Europcar díjáért) Jakub Mareczko (olasz, CCC Team) 90 pont
2. David van der Poel (holland, Alpecin-Fenix) 73
3. Itamar Einhorn (izraeli, Israel Start-Up Nation) 59
A hegyi pontversenyben:
1. (piros mezben a Cofidis díjáért) Valter Attila (magyar, CCC Team) 21 pont
2. David Lozano (Team Novo Nordisk) 21
3. Roland Thalmann (svájci, Vorarlberg Santic) 18
A legjobb magyar versenyző:
1. (fehér mezben a Magyar Közút Zrt. és a Bringasport díjáért) Valter Attila (magyar, CCC Team)
A csapatversenyben:
1. Jumbo-Visma (holland)