Országút

Országúti VB: Pelikán a 24. és Peák a 33. lett időfutamban – hivatalos csapatvezetői beszámoló

BringaSport – 2016.10.12 – Október 9. és 16. között, jelenleg zajlik a 2016. évi Országúti Világbajnokság Katarban, ahol Peák Barnabás, Karl Ádám és Pelikán János képviselik hazánkat. Hétfőn és kedden lezajlottak az időfutam versenyek, Pelikán János U23-ban a kiváló 24. helyen végzett, Peák Barnabás pedig a nagyszerű 33. helyet szerezte meg. Gratulálunk!

Eredménylista U23 >>
Eredménylista U19 >>

Fotók – Bidon: U23 időfutam >>
Fotók – Bidon: U19 időfutam >>

14682087_1130937930327792_5665705473676057307_o

Pelikán János (fotó: Bidon)

Október 14-én pénteken kerül sor az U19-es fiúk mezőnyversenyére, ahol junior ász párosunknak, Peák Barnának és Karl Ádámnak szurkolhatunk, itthoni idő szerint 12:15 és 15:30 között.

14633243_1131600346928217_5712399370032358977_o

Peák Barnabás (fotó: Bidon)

A magyar kerékpáros sajtóban megjelent cikkek a fiúk szerepléséről vegyes érzelmeket váltottak ki a bringás társadalomból, a további találgatások és félreinformálások elkerülése végett az alábbiakban az MKSZ világbajnoki küldöttségének hivatalos csapatvezetői beszámolóját tesszük közzé, aki a helyszínen segítette a versenyzők szereplését.

Rusovszki Gábor, csapatvezető:

“Több feltételezés, félinformáció látott napvilágot az elmúlt napokban a magyar válogatott szereplésével kapcsolatban a médiában. Éppen ezért szeretném tudatni az eseményeket követő sportbarátokkal, hogy voltak problémáink, de mindent sikerült úgy megoldani, hogy az az eredeti elképzelésnél jobban sikerült. Elsősorban Peák Barnabás időfutam versenye által érte támadás a csapatvezetést.

A dr. Bátorfi Béla által felajánlott időfutam kerékpár szabályos volt (CUBE Aerium Super HPC), szerepel a UCI által elfogadott időfutam kerékpárok listáján. A hétfő reggeli előzetes bike check-en a UCI bírók elfogadták. Ugyanezen a napon 13 órakor Pelikán János U23 futamának a rajtja előtt személyesen vittem újra a kerékpár ellenőrző UCI sátorba. Tartalék kerékpárként akartuk kivinni. Újból átment a vizsgán, de az egyik UCI bíró közölte, hogy hiába engedélyezett a kerékpár, hiába van az UCI által elfogadott kerékpárok listáján, az ezt bizonyító matrica hiánya miatt nem lehet vele indulni a versenyen. Érdekessége a dolognak, hogy a rajtzónában a már leellenőrzött kerékpárok nagy részén szintén nem volt matrica. A UCI által elfogadott vázak rendszere 2011. január 1. óta létezik. Az ebben elfogadott vázakat viszont csak 2 éve matricázzák, a szóban forgó kerékpárt pedig 2013-ban gyártották, a gyártók akkor még nem tettek rá matricát. A mi esetünkben a kérdéses bíró nem vette elő a listát, amelyen szerepel Peák kerékpárja is.

Pelikán János a saját futama után azonnal felajánlotta Peáknak a kerékpárját (BMC TM01 TimeMachine). Ezt egy másik ország csapatának a szakvezetése is megtette, mivel őket is felháborította az eset. A biztosra menve és figyelembe véve Pelikán János felajánlását, Peák Barnabás nagy örömmel fogadta el a minőségi cserét. Hétfő délután Árvai Attilával átállítottuk a kerékpárt Peák méretére. A kerékpár kipróbálásánál Peák elmondta, hogy jobb a szintén kölcsönkapott CUBE kerékpárnál annak ellenére, hogy a nyereg és a könyöklő kicsit szokatlan.

A rajt előtti felvételekkel kapcsolatban el kell mondanom, hogy lekésésről szó sem lehetett! Kedden a rajtja előtt Peák egy órával rendben elkezdte a melegítést. A csapathoz ekkor megérkezett Albertini Balázs, a BIDON fotósa. Ő kért tőlem interjút a versenyzőkkel kapcsolatban. Elmondtam neki, hogy Peákot az időfutam versenyen a legjobb húszba várom, a mezőnyversenyen mindkét versenyzőnek – Peáknak és Karlnak is esélye van a legjobb húszban végezni.

20 perccel a rajt előtt Peák abbahagyta a melegítést a melegítő zónában és átmentünk az UCI bike check-hez. Az ellenőrzés után a melegítést Peák a rajtzónában folytatta. 5 perccel a rajtja előtt leszállt a kerékpárról és jelentkezett a rajtbírónál. Ekkor leült és megigazította az időfutam kamásliját, ami elszakadt. A kamásli levételéhez le kellett venni a cipőjét. Ez simán belefért az idejébe. A rajt előtt két perccel kezdték el az utolsó ellenőrzést, a kerékpárban esetlegesen beszerelt motor keresését. Amint ezt befejezte, egyből vittem a kerékpárt a két méterre lévő rajthelyhez. Peák ekkor még a sátor kijáratánál állt két méterre a rajtvonaltól, a hűvösben. Csak 40 másodperccel a rajtja előtt jött ki a 38 fokos forróságba. Árvai Attila megtörölte még utoljára a versenyző szemüvegét, amit én adtam oda Barnának. 10 másodperccel a rajt előtt jöttem le a dobóról a kísérő kocsihoz.

Itt kell megjegyeznem, hogy a hivatalosan számunkra kijelölt Shimano autó csak öt perccel a rajt előtt jött ki a rajthoz, amikor már az utánunk indulók autói már ott álltak. Újabb problémát okozott, hogy a két Shimano szerelő képtelen volt Peák tartalék kerékpárját felszerelni a Shimano kocsira. Amikor leértem a dobogóról a dobogó mellett álló kocsihoz, akkor szóltam a két szerencsétlenkedő szerelőnek, hogy hagyják abba a kísérletezést és induljunk Peák után. Lekésés tehát nem volt, ezért büntetés járt volna. Egyedül a kamásli szakadás nem volt betervezve.

Ahogy az előző napon Pelikán János is nyilatkozta, a hőség Peákot is megfogta a verseny harmadánál. Teljesen kihajtotta magát. A verseny után Barna elmondta hogy nem érezte túl jól magát, lehet hogy megfázott. Ez a helyszínen sokaknak probléma. A 38 fokos kánikulából a 15 fokra hűtött helyiségekbe való ki-be közlekedés mindenkit megvisel. Ahogy a BIDON-nak nyilatkoztam, valóban felborult a papírforma a hőség miatt. Sok nagy név végzett a magyar fiú mögött. Erre jó példa Alexys Brunel, aki néhány hete Európa-bajnok lett, de most Peák mögé ért be, és a svájciak 3000 méteres világbajnoka Bisegger szintén Barna mögött végzett. Tudni kell azt is, hogy Peák mindössze 32 másodperccel maradt el a kitűzött céltól a top 20-tól. Végül 83 indulóból 33. lett. Jobbra számítottunk, de ezen a napon ennyi sikerült.

Ezúton is köszönjük dr. Bátorfi Béla, Pelikán János és más barátaink segítségét!”

'Fel a tetejéhez' gomb