Stubán Ferenc: „Nem szabad itt megállni!”
A KSI és az FTC volt kerékpárosa, szakedző és csapatvezető szerint Magyarországnak évente legalább 10-15 országúti kerékpáros versenyt kellene szervezni ahhoz, hogy a hazai bringások és csapatok lábában megfelelő versenynap és kilométer legyen a jó nemzetközi teljesítmény eléréséhez.
A kerékpársport világából továbbra is hiányzik a csapat-, illetve versenymenedzseri rendszer, legalább is abban az értelemben, ahogy például ezt a labdarúgásban látjuk. Stubán szerint, amit tud, megtesz azért, hogy a magyar srácok minél több külföldi versenyre eljussanak, mert ez sokszor kapcsolati tőke és ismeretség kérdése. Legutóbb a hazai kontinentális sor, az Epronex-Hungary Cycling Team kerekeseit segítette nemzetközi tapasztalatokhoz. Mivel sokáig dolgozott Olaszországban és egyéb külföldi csapatoknál is, ezért tudta meghívásra ajánlani a hazai sort számos versenyre, többek között a Giro d’Abruzzora.
A BringaSportnak Stubán Ferenc elmondta, hogy 25 éves sportedzői pályafutása során megtanulta, hogy a versenynapok száma az egyik legfontosabb tényezője a sikerességnek és annak, hogy fel tudjuk venni a tempót a külföldi riderekkel. Örül és előremutatónak tartja a Tour de Hongrie kategóriaváltásának sikerét, saját csapatával is indul majd többek között a V4 Kerékpárversenyen, de azt mondja, itt nem szabadna megállni. Magyarországnak 10-15 országúti versenyt kellene rendeznie ahhoz, hogy elegendő versenynapot biztosítson a fiataloknak. Ez például Szlovéniában működik, persze lakosságarányosan még így sem érnénk el az ottani limitet.
Jó hír, hogy vannak olyanok, akik példaként állíthatók az utánpótlás elé és ez meg is látszik azon, hogy a fiatalok egyre motiváltabbak és egyre többen kerülnek külföldi csapathoz bontogatni a szárnyaikat. Stubán szerint viszont az is legalább ennyire fontos lenne, hogy még több hazai csapat szolgálhasson táptalajul a kiugráshoz. Azt mondja a kerékpársport egy körforgás, amelyhez versenyzők, csapatok, szponzorok és a szponzoroknak bemutatható versenynapok kellenek.
Az utóbbi időben ezt sokan felismerték, ezért lát esélyt arra, hogy pozitív változás induljon el ebben a kérdésben is. Remek példaként említette az MBH Bank Cycling Team-et, az Epronexet és a frissen alakult Karcag Cycling projektet, amelynek jelenleg csapatfőnöke. A cél az, hogy a rendszer egymást segítve épüljön fel úgy, hogy a magyar kerékpárosok lábában már legalább 10 versenynap és 2.000 kilométer lehessen a hazai sportág legfontosabb versenye előtt.