Országút

Peák Barnabás második a Baby Giro egyik legnehezebb etapján

Peák Barnabás (SEG Racing Academy) a nap szökésével hazaérve az előkelő második helyen zárta az U23-as Giro d’Italia nyolcadik szakaszát.

Június 13. és június 23. között zajlott az egyik legnagyobb presztízzsel bíró U23-as szakaszverseny a Giro Ciclistico d’Italia, azaz a Baby Giro. Az egy prológot és kilenc mezőnyszakaszt tartogató viadalon Peák Barnabás (SEG Racing Academy) képviselte a magyar színeket.

Barna egy 23. hellyel nyitott a Riccione-i prológon, majd az első mezőnyszakaszok során egy kisebb bukásba is belekeveredett. A szakaszverseny első három napja a britekről szólt Ethan Hayter két etapgyőzelmet is szerzett, míg honfitársa Matthew Walls egy alkalommal állhatott a dobogó legfelső fokára. A harmadik szakaszon Fabio Mazzucco sikere rózsaszín trikót ért, innentől viszont a kolumbiaiak uralják a viadalt Andres Camilo Ardila két magabiztos győzelmével őrzte vezető pozícióját.

Barna a hetedik szakaszon a huszonkettedik helyen zárt, míg a Rosa és Falcade közötti 133,6 kilométeres etap során – amely az első kategóriás Passo Cereda, a harmadik kategóriás Forcella Aurine és a második kategóriás Falcade meredekeivel nehezítette az előrehaladást – szökésbe keveredett. Egy tizenkilenc fős sor lépett el, amely az első emelkedő lábánál már közel kilenc perc előnnyel rendelkezett.

Az utolsó hegyen már csak heten tekertek az élen, s bár Cristian Scaroni (Continental Groupama-FDJ) próbálta leszakítani társait végül sprint döntött, amit Nicola Venchiarutti (Cycling Team Friuli) nyert meg Peák Barnabás (SEG Racing Academy) és Ricardo Tosin előtt.

Az utolsó szakaszt megelőzően – Agordo és a Passo Fedaia között mindössze 39,9 kilométer vár a mezőnyre – továbbra is a kolumbiai Andres Camilo Ardila vezetett több mint négy perc előnnyel. Peák Barnabás (SEG Racing Academy) a hatvannegyedik helyről várta a folytatást. A versenyen összetettben végül a 71. pozicióban zárt.

Gratulálunk a fantasztikus eredményhez!

Honnan
Fotó: Giro d'Italia U23 Facebook
Forrás
velo.hu

Kapcsolódó hírek

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Back to top button
Close
Close
X
X