Országút

A Gracia Orlova UCI versenyen szerepelt a női válogatott

A tavalyi évhez hasonlóan idén ismét rajthoz állt a női országúti válogatott a Gracia Orlova 4 napos UCI 2.2-es versenyen, ahol kemény időjárási körülmények között küzdöttek meg a nemzetközi elittel hazánk versenyzőnői.

Csehországban május 2-5. között rendezték a Gracia Orlova 4 napos UCI 2.2-es kategóriájú női országúti kerékpárversenyt, ahol a tavalyi évhez hasonlóan idén is részt vett a magyar válogatott. Betegségek és az érettségi miatt csak a minimális létszámmal, azaz 4 fővel – Benkó Barbara (Ghost Factory Racing Team), Matuz Etelka (FTC), Péteri Niké (Fehérvár Cycling Team), Temela Eszter (Fehérvár Cycling Team) – állt rajthoz a magyar nemzeti csapat.

A 104 km-es, síkot csak minimális mennyiségben tartalmazó első szakaszon viharos szél a várt versenyzőkre, aki itt egyedül leszakadt bármilyen okból, annak már szinte lehetetlen volt visszazárkóznia. A szakaszt az Európa-bajnok és idén már több Worldtour futamon diadalmaskodó Marta Bastianelli (Team Virtu Cycling) nyerte, a magyarok közül a legjobb helyen, 29.-ként Benkó Barbara ért fel a kocaköves falon a célba, 36 másodpercet kapott az elsőtől mindezt úgy, hogy a cél előtti emelkedőn ki kellett menekülnie a fűre, hogy egy bukást elkerüljön. Matuz Etelka egy kicsivel később, 1 perc 41 másodperc hátránnyal a 62. helyet szerezte meg, míg Temela Eszter 13:12 hátránnyal a 90. helyen ért a célba. A táv jelentős részét egyedül teljesítő Péteri Niké 29:32 kapott az elsőtől, mellyel már limiten kívül haladt át a célvonalon, így másnap nem állhatott rajthoz.

A második nap délelőttjén egy 14 km-es sík időfutamot kellett teljesíteni a versenyzőknek, a magyarok közül senki sem specialistája ennek a számnak, ezért csak a veszteségek minimalizálása volt a cél. A szakaszt a Team Virtu Cycling időfutammenője, Mieke Kröger nyerte, és meglepetésre elvesztette az összetett első helyét az előző napot magabiztosan nyerő Marta Bastianelli, az abszolút új éllovasa az orosz válogatott versenyzője Maria Novolodskaya lett. Benkó Barbi 2:03 hátránnyal a 47., Matuz Etelka 2:58 hátránnyal a 83., míg Temela Eszter 5:10 hátránnyal a 104. helyet szerezte meg. Ezzel Barbi a 33. helyről várhatta a folytatást.

Délután egy 56,8 km-es többnyire városi körözésből álló 3. szakasz várt a mezőnyre, mely egy meredek emelkedőt és sok keskeny kátyús utat tartalmazott, ezenfelül az időjárás sem volt kegyes a versenyzőkhöz, mert komoly mennyiségű eső esett a szakasz előtt. A versenyt ismét a Team Virtu Cycling uralta, ezúttal Rachel Neylané volt a főszerep, ő szökött meg és ért haza 53 másodperc előnnyel csapattársa Marta Bastianelli előtt. Bár az Európa-bajnok faragott valamennyit a hátrányából, 10 másodperccel még mindig az orosz versenyző állt az élen az összetettben. Benkó Barbi lemaradt a szökésről, de végig az élmezőnyben bringázott, ő a 3. helyezettel megegyező idővel 28.-ként ért a célba. Temela Eszter is egy ideig bírta a körözést az élbollyal, de a második körben visszaszakadt és 6:06 hátránnyal a 78. helyet szerezte meg, Matuz Etelka is vele azonos bolyban érkezett, ő 85.-ként haladt át a célvonalon. A legjobb magyar az összetettben továbbra is Benkó Barbi volt, aki egy helyet lépett előre, így 3 szakasz után a 32. helyen állt.

A 100 km hosszú negyedik szakaszon, a Gracia Orlova királyszakaszán, négy hegyet kellett megmászni a versenyzőknek, melyek mérete a megteendő távval együtt folyamatosan csökkent. A versenyt egy komolyabb baleset zavarta meg a városból kifelé vezető úton, az osztrák válogatott Christina Perchtold bukott és szenvedett gerincsérülést, melynek következtében 45 percre megállították a mezőnyt (a várost egy körpályán hagyták el a versenyzők és nem tudni, hogy a mentő miatt vagy az utat eltorlaszoló baleset miatt kellett várakozni).

A “kisebb” pihenő után újra elrajtolhatott a mezőny, ahol egyből a verseny legnagyobb hegyével kezdtek a lányok. A hosszú emelkedőn sorra szakadtak le az élről a versenyzők, a magyarok közül csak egyedül Benkó Barbara tudott ott maradni. A 3. hegy előtt az összetettben esélyesek még egy bolyt alkottak, de a meredek emelkedőn Marta Bastianelli megindult és mindösszesen csak a pöttyös trikós, belga válogatott Julie Van De Velde tudott vele tartani. Ketten olyan tempót hajtottak, hogy végül több mint egy perc előnnyel értek be a célba, mellyel az Európa-bajnok visszavette az összetett első helyét és természetesen a szakaszt is nyerte. Benkó Barbi az üldöző mezőnnyel érkezett 1:30 hátránnyal a 19. helyen, Matuz Etelka és Temela Eszter egy közel 40 fős bollyal teljesítették a távot bőven limiten belül beérve, Etelka a 61. helyet, míg Eszter a 82. helyet szerezte meg. Összetettben Benkó Barbi előrelépett a 20. helyre.

Az utolsó szakaszra megérkezett a rossz idő, eső és 5 fok körüli hőmérséklet várt a versenyzőkre. A 100 km-es 5. szakaszon 8 darab 12,5 km hosszú kört kellett a teljesíteni a versenyzőknek Orlova városában. A kellemetlen időjárás és a csúszós utak miatt várható volt, hogy nem sokan fogják befejezni a versenyt. A rajt után kemény harc ment a jobb pozíciókért, melynek következtében volt pár kicsúszás, bukás. Érthető módon Benkó Barbi a 2. körben úgy döntött, hogy kiszáll a versenyből, nem kockáztatja az idei szezonját, pár hét múlva XCO világkupákon kell rajthoz állnia, amire egész eddig készült. A mezőny körről-körre fogyott, a főmezőnytől lemaradó Temela Esztert a 4. körben szólították ki a versenyből. A verseny felénél a Team Virtu Cycling versenyzői kapcsoltak rá az élen, és a Marta Bastianelli – Mieke Kröger páros el tudott lépni a mezőnytől. Az elején még Julie Van De Velde próbált utánuk menni, de egy kör után feladta az üldözést, így a Virtu kettőse folyamatosan növelte az előnyét. A szakaszt végül Mieke Kröger nyerte a párosból, míg az összetettben Marta Bastianelli végzett toronymagasan az élen.

Matuz Etelka nagyot küzdött a borzalmas időjárásban, a táv feléig még a főmezőnyben haladt, végül az 51. helyen 7:49 hátránnyal fejezte be a szakaszt, mellyel az összetettben az 52. helyen végzett. (Fontos megjegyezni, hogy mindösszesen 62-en értek célba a Gracia Orlován.)

Forrás
Forrás: bikemag.hu

Kapcsolódó hírek

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Back to top button
Close
Close
X
X