Az MKSZ is segíti a másfél méter kampányt
A BKK és a BKV is csatlakozott a kerékpáros közlekedés biztonságát szolgáló kampányhoz
A Magyar Kerékpáros Szövetség éves szinten körülbelül 140 versenyén képviseli a másfél méter kampány üzenetét. Princzinger Péter, a szövetség elnöke a sajtótájékoztatón elmondta:
“A kerékpársport előtt álló legnagyobb kihívás, hogy miként tudjuk bővíteni az utánpótlás bázist. Ebből a szempontból kulcsfontosságú, hogy a szülők biztonságban tudhassák az edzésre igyekvő, edzésen részt vevő, vagy versenyen szereplő gyermeküket. Ezért örülünk hogy részesei lehetünk ennek az összefogásnak.
Az MKSZ éves szinten a versenynaptárában szereplő versenyeken képviseli a másfél méter üzenetét, valamint a hamarosan induló webshopunkban is kapható lesz a másfél méter póló, azaz bárki csatlakozhat a kampányhoz, ami immár mozgalom!”
Az MTI közleménye a sajtótájékoztatóról:
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) csatlakozott a kerékpáros közlekedés biztonságát szolgáló “1,5 m-es előzési oldaltávolság” kampányhoz jelentette be az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten.
Révész Máriusz közölte: a biztonságos előzési oldaltávolság megtartását népszerűsítő matricával ellátott buszok fognak közlekedni a fővárosban, illetve megállókban is kihelyeznek erre figyelmeztető táblákat.
Hozzátette: az Országgyűlés elé kerülő KRESZ módosítási csomagban szerepel a 1,5 m-es előzési oldaltávolság előírása is, a jelenlegi megfelelő oldaltávolság meghatározás helyett. A kormánybiztos hangsúlyozta, hogy a költségvetésből komoly források szolgálják a kerékpáros infrastruktúra fejlesztését. Szerinte ugyanakkor a kerékpáros közlekedés további népszerűsítéséhez közlekedési szemlélet megváltoztatására is szükség van. Ugyanis sokan attól való félelműkben nem ülnek biciklire, hogy az autók túl közel haladnak el a kerékpárosok mellett. Ennek megváltoztatása érdekében indították a kampányt – mondta Révész Máriusz.
Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója közölte, hogy a kampány keretében 20 megállóban helyeznek ki figyelemfelhívó táblákat, illetve 13 autóbuszt matricáznak fel.
Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója arról szólt, hogy a buszvezetőik figyelmét felhívják a kerékpárosok védelmére, ám a biciklisektől is azt kérik, hogy tartsák be a szabályokat.
Halász Áron a Magyar Kerékpárosklub szóvivője emlékeztetett arra, hogy a magyar lakosság 70 százaléka szokott rendszeresen. vagy alkalmanként kerékpárral közlekedni, vagyis tömegeket érint a kampány.
Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője azt mondta, hogy a versenyhez tartozó reklámfelületeken is szerepeltetni fogják a kampány szlogenét.