Országút

Múlt hétvégén a Felvidéken portyáztak a magyar országúti bringások

BringaSport – 2015.09.19 – Szeptember 13-án került megrendezésre a Teatro Okolo Malohuntu országúti verseny Szlovákiában, Rimaszombaton. Nehéz pálya volt, kemény emelkedőkkel, a táv 95km, a szintemelkedés 1500m, erős, 15 csapatból álló nemzetközi mezőnnyel. A magyar bringások kiválóan teljesítettek a versenyen!

cyklo-64

A 18 év alatti férfiaknál Minkó Roland (Veloroom-Kecskeméti Első Sor) a második lett, a 19-29-es korcsoportban a Pályi Csaba (DKSI) szintén második (abszolútban 4.), Fejes Gábor (Dr. Bátorfi Agria KTK) a harmadik, emellett Gábor a hegyi pontversenyben első lett. A 40-49-es korcsoportban Borbély György (Peloton Cycling Team) a harmadik helyen végzett. A 15 csapatból a DKSI a 2., a Veloroom-Kecskeméti Első Sor a 7. helyet szerezte meg.

cyklo-221

Eredménylista >>

“A verseny helyszínére reggel érkeztünk, Nagy Gyula, Hajdu Barna, Czine Tamás és jómagam. A megszokottak alapján zajlottak a dolgok, gyors nevezés, készülődés, melegítés, stb. A szintrajz alapján nagyon nehéznek ígérkezett a pálya, 95 km hosszú és 1500 m szintkülönbséggel rendelkezett” – kezdte beszámolóját Pályi Csaba, a DKSI versenyzője. “3 km lassú rajttal kezdtünk majd rögtön nekiugrottunk az első hegynek. Erre még nem volt különösen nagy tempó, a fennsíkra érve Barna indított, de ezt bekebelezte a mezőny és nagyobb fokozatra kapcsolt. Az összes emelkedőre erős tempót mentünk többször is szétszakad a sor, de a lejtmenetben mindig összezárt. A folyamatos hullámvasút és a magas tempó miatt azért szépen lassan elkezdtünk fogyni, az utolsó emelkedő előtt olyan 30 fő maradt elől, köztük Gyula és én. Kozel Dusan még az utolsó hegy előtt egyedül elszökött, később már nem is értünk utol. A hegyre érve Gyula is lassult, így egyedül maradtam elől. Az emelkedő egy meredek részén Fejes Gábor támadott és megpróbált felugrani Dusan-ra. Ezt sajnos én nem tudtam lereagálni úgyhogy inkább kivártam. A tetőre érve kb. tizenöten maradtunk ahonnan egy rövid lejtőzés után jött a befutó. A Gabi végig látótávolságba volt, az utolsó 1 kilóméteren még úgy tűnt, hogy hazaérhet, de a végére elsavasodott és a sprinten értük utol. A befutó előtt volt három derékszögű kanyar, ami nekem jól jött ki és sikerült harmadiknak megjönni, így abszolút 4. és kategória 2. lettem.