MTB

A magyar XCO válogatott remek eredményekkel és UCI pontokkal tért haza Szerbiából

BringaSport – 2015.07.13 – Július 12-én került megrendezésre Szerbiában a Salcano MTB Cup hatodik futama, ahol a magyar mountain bike cross country válogatott igen szép eredményeket ért el. A férfiaknál Dina Márton (Cube-Csömör) megnyerte a futamot, csapattársa, Buruczki Szilárd negyedik, míg a Waberer’s Areus MTB Team bringása, Csielka Márk harmadik lett. A női versenyen Cseh Veronika (Alpinbike Team Giant Endura High5) a 20 UCI-pontot érő 2. helyet szerezte meg, és Göltl Zelenij Linda (PCCC) is a 10 pontot érő 5. helyen érkezett a célba.

11716007_847743738613964_845301299_n-640x407

Dina Márton így értékelte a versenyt:

“Szombat reggel indultunk el a napfényes Szerbiába versenyezni, a C2-es Salcano MTB Cup-ra A nevezés nem ment zökkenőmentesen, de a végére csak sikerült megtalálni a központot egy két helyi srác segítségével. A pálya két komolyabb emelkedőből állt és nagyon sok poros, meredek egy nyomos lejtőből. A mezőny nem volt olyan nagyon erős, mert a hétvégén sok közeli országban volt C-kategóriás verseny, így a horvát válogatott volt még itt rajtunk és a helyieken kívül.

A rajt után a 2. körben sikerült elszakadni a horvát bajnok Filip Turkkal, s bár nem éreztem magamban az átütő erőt, de még tudtam tartani vele a lépést. Az emelkedőkön éreztem, hogy erősebb vagyok, és az 5. körben sikerült leszakítanom az egyik emelkedőn. Az utolsó körben már elég sokszor görcsölt a lábam a 40 fokos melegtől és az előző heti megfázásomtól de szerencsére még sikerült beérnem az első helyen. Csielka Márk 3., Buruczki Szilárd 4. lett.”

Cseh Veronika a következőket nyilatkozta a verseny után:

“6 fős különítménnyel keltünk útra szombaton Novi Sadba C2-es versenyre olimpiai pontokat vadászni. Sajnos a meleg újból elkísért, ez a múlt heti Duna Maraton után nekem különösen rosszul esett. Szombaton délután gyorsan megnéztük a pályát, ami vicces volt, mert sehol egy ember, nevezés, semmi… De legalább volt kijelölt pálya, ami nagyjából két hosszú meg egy rövidebb felfeléből, kis összekötő szakaszokból és 2 fura, nagyon sodrós visszafordítós lefeléből állt.

11709806_10153409173802310_6002279695154507730_o

A lefeléket nem is tudtam abszolválni, szerencsére a versenyen az első szekciót teljesen kivették, aminek nagyon örültem. S miután a szombatunk kicsit kalandosra sikerült, hála egy jótevőnknek, minden klasszul sült el végül, igy vasárnap 6-an vágtunk neki a versenynek. Lányoknál Göltl-Zelenij Linda s jómagam, illetve a szerb lányok.

Rajt után rögtön kezdhettük is az első emelkedőt, azt nyilván nem gondoltam, hogy Jovana-val akár csak egy métert is megyek, de a később 3. lány is igen gyorsan kezdett. Szerencsére az első kör vége előtt megelőztem, s nem is engedtem, hogy újból elém kerüljön.

Mindvégig láttam őt a visszafordítós részeken, s éreztem, hogy lefelé gyorsabb valamivel, mint én, de küzdöttem nagyon. A 4. kör után viszont valahogy eltűnt, s már csak a célban láttam. 2.hely juppppi! Linda 5.lett, így mindketten szereztünk értékes pontokat. Fiúk is nagyon jól mentek, Dina Marci nyert, Csielka Márk 3., Szilárd 4. lett. Gratulálok mindenkinek!”