A prológ eredményeiből nem lehet messzemenő következtetést levonni, hiszen a résztvevőkre támadó vihar alaposan átrajzolta az erőviszonyokat. A mieink közül a legjobb eredményt Lóki Bence érte el a 3,5 kilométeres egyéni időfutam során, a Kőbánya Cycling Team kerékpárosa még száraz pályán teljesítette a távot.
Érdekesség, hogy a profik közül több csapat is nagy figyelmet szentelt az időjárás előrejelzéseknek, így nemcsak a későbbi győztes Manuel Belletti (Androni Giocattoli Sidermec) rajtolt az első indulók között, de a Vorarlberg Santic, a MyBike Stevens, a CCC Sprandi Polkowice, a Ljubljana, a Polartec-Kometa, a Bike Aid, sőt a Pannon Cycling Team is az elején, vagyis száraz pályán indította első emberét, számítva arra, hogy a vihar miatt a később indulók hátrányba kerülhetnek.
Az első szakaszon magyar érdekeltségű volt a nap szökése: Szatmáry András (Pannon Cycling Team) több mint száz kilométeren át volt elöl spanyol társával, menet közben megnyert egy gyorsasági részhajrát és elvitt egy második helyet, ezen kívül az első és a második hegyi hajrán is második lett. A nap során öt hegyi hajrára is sor került, Dina Márton négy alkalommal is pontot gyűjtött, három második és egy harmadik hellyel a nap végén a hegyi pontverseny harmadik helyén állt.
A zalai emelkedőkön darabokra szakadt mezőnyben három versenyzőnk tudott az élbolyban célba érni, Dina Márton, Valter Attila (mindkettő Pannon Cycling Team) és Karl Ádám (magyar válogatott). Ezen a napon Horváth Roland, Balázsi Lóránt és Lóki Bence számára is véget ért a verseny.
A Velence és Székesfehérvár közötti második szakaszon a hajrá előtt volt egy emlékezetes szökési kísérlet Pelikán János (MyBike Stevens) részéről, de végül mezőnybefutót hozott az etap, amelynek végén a 18. helyezett Karl Ádám volt a legjobb magyar. A sprintben érdekelt volt a Kőbánya Cycling Team is, amelynek marokkói légiósa, Ahmed Amine Galdoune ötödik lett.
A Cegléd és Hajdúszoboszló etap során megint volt magyar a nap szökésében, Dina Dániel (Pannon Cycling Team) révén, aki csaknem 130 kilométert tett meg két társával, ám hármuk közül csak az ukrán Bratascsuk „kapott“ jutalmat: néhány méter előnnyel megnyerte az etapot – a csíkszeredai Team Novák nagy örömére. A magányos szökevény mögötti mezőnybefutón a harmadik helyet szerezte meg Galdoune, így a székely mellett az egyik magyar csapat is érdekelt volt az eredményhirdetésnél. A magyarok közül ezen a napon Karl Ádám érte el a legjobb helyezést, nyolcadik lett.
Következett a Karcag és Miskolc közötti szakasz, a verseny legnehezebb emelkedőjével. A Bükkszentkeresztre vezető úton Valter Attila egészen remekül teljesített: elsőként érkezett a hegyi hajrához, ezzel bezsebelte az érte járó tizenöt pontot, és a második helyre ugrott előre a piros trikóért folyó harcban.
Valter Attila ezen a napon a szakaszgyőzelemért is harcban volt, végül az ötödik helyezést szerezte meg a miskolci befutónál, s átvette a vezetést a magyar indulók különversenyében, amelynek jutalma a fehér trikó volt.
A zárószakaszon a Pannon Cycling Team és Valter Attila óriási erőket mozgósított, hogy megszerezze a piros trikót, de a prokontinentális CCC Sprandi Polkowice (amely a hírek szerint jövőre már World Tour-csapat lesz) ugyancsak beleállt ebbe a párharcba, s végül a lengyel Stosz mindkét hegyi hajrát elvitte a mi fiunk elől.
A kazincbarcikai befutónál két magyar jött be a Top10-be, Móricz Dániel nyolcadik, Karl Ádám pedig kilencedik lett.
Az összetett versenyben Valter Attila (Pannon Cycling Team) lett a legjobb magyar, a tizenötödik helyen végzett 1:52-es hátránnyal – így övé lett a legjobb magyarnak járó fehér trikó is (összesen tizenkét kerékpáros ért célba a mieink közül). A Top20-ba még a 19. helyezett Dina Márton (Pannon Cycling Team) fért be, 2:20 hátránnyal.
A gyorsasági pontversenyben a Kőbánya Cycling Teamből Galdoune a 11., Szatmáry András (Pannon Cycling Team) a 12., Valter Attila a 21. helyet szerezte meg.
A hegyi pontversenyben Valter Attila második lett, Dina Márton a hatodik, Szatmáry András pedig a nyolcadik helyen végzett.
Ami a csapatokat illeti, a sok magyarországi szurkolóval (is) rendelkező Team Novák remek Tour de Hongrie-t zárt, a csapatversenyben az ötödik helyen végzett, a Pannon Cycling Team ugyancsak emlékezetes napokon van túl, s a klubok között hatodik lett.
A Kőbánya Cycling Teamhárom Top10-es – köztük egy dobogós – befutót ünnepelhetett (a csapatversenyben a 16. helyen zárt), a magyar válogatott pedig elsősorban Karl Ádám remeklésével hívta fel magára a figyelmet (17. lett a csapatok között).
A száraz tények mellett természetesen nem elhanyagolható az sem, hogy a magyar bringások mennyi örömöt szerezte a szurkolóknak. A Pannon Cycling Team versenyzői nagyon aktívak voltak, több ígéretes szükés mellett mindkét pontversenyben szorgalmasan gyűjtögettek, Valter Attila pedig a legnehezebbnek ítélt szakaszon az utolsó pillanatig harcban volt a mezőny legerősebb menőivel, ahogyan a piros trikóért is harcban állt az utolsó részhajráig – teljesítményével felhívta magára a figyelmet, ugyanakkor nehéz helyzetbe is hozta magát, hiszen klubtársával, az ugyancsak dicséretesen teljesítő Dina Mártonnal együtt montisként is versenyez, hamarosan döntést kell hoznia, melyik szakágra összpontosít a jövőben.
Ugyancsak szót kell ejteni Karl Ádámról, a magyar válogatott 18 esztendős fiatalja két szakaszon is a Top10-ben érkezett meg, és csak a „nagy hegyen“ szakadt le az élmezőnytől, jelezve, milyen potenciál rejlik benne.
Összességében elmondhatjuk: az immár UCI 2.1-es kategóriájú Tour de Hongrie lehetőséget nyújtott a legjobb hazai országúti kerékpárosoknak arra, hogy bizonyítsák rátermettségüket az erős nemzetközi mezőnyben, s a mieink többnyire meg is ragadták ezt a lehetőséget.
További magyar versenyző is szerepelt a körversenyen: Rózsa Balázs a holland Team Differdange – Losch csapatában.
Reményeink szerint mind többen kapnak kedvet ehhez a nagyszerű sportághoz, s a Tour de Hongrie amolyan zászlóshajóként járul hozzá a magyar kerékpársport fejlődéséhez.