A Magyar Kerékpáros Szövetség, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ, valamint a 2020-as Budapesti Eucharisztikus Kongresszus közös standdal vesz részt az idei Artigiano in Fiera-n, azaz a milánói Kézműves Vásáron. A BringaSport a jövőre Magyarországról rajtoló Giro d’Italia kerékpáros Grand Tour versenyt, és annak hazai szakaszait mutatja be, különleges eszközök segítségével.
A kiállítás megnyitóján – november 30-án – tiszteletét tette Magyarország római nagykövete, aki amellett, hogy kipróbálta a magyarországi Giro útvonalat a VR szemüveggel, örömmel állt be a pult mögé hirdetni a jövő évi Nagy Rajtot.
Kovács Ádám római nagykövet az MKSZ standján
Az Artigiano in Fiera a világ legkiemelkedőbb B2C eseménye kézművesek és kisvállalkozások számára, egyben Európa legnagyobb karácsonyi vására is. A vásár – köszönhetően a naponkénti akár több százezres látogatottságnak – lehetőséget biztosít a vállalkozások számára a piacon való megmérettetésre, ezáltal a termékeik reális értékelésére – írja a BFTK. A vásáron szigorúan figyelnek, arra, hogy hiteles, eredeti és minőségi termékeket előállító és/vagy képviselő vállalkozások vegyenek részt. A Központ szerint ez egy olyan egyedülálló rendezvény a világon, ahol 110 ország kultúrája, hagyománya, ízvilága, kézműves termékei találkoznak, különleges hangulatot teremtve, mind a kiállítók, mind pedig a látogatók számára.
A vásáron természetesen szerepet kap a hagyományőrző kézművesség, de emellett nagy hangsúlyt fektetnek minden ötletes újdonság bemutatására, amely alkotójának egyediségét tükrözi. Ilyen értelemben a vásár kuriózum a kézművesség területén, már-már művészeti vásárnak is nevezhető. Az esemény tökéletes párosítása a tradíciónak és az innovációnak. Egy hely, ahol a látogatók közvetlen kapcsolatba kerülhetnek a kézművesekkel, a kiállítókkal, ahol a főszerep az alkotóé, ahogy ez a vásár olasz elnevezésének szó szerinti fordításából is kiderül: „Kézműves a vásáron”. A volt kiállítók szerint ott lenni olyan, mintha egy nagy világ körüli utazáson vennénk részt, megkóstolhatjuk különböző nemzetek ízeit, borait, folklór bemutatókat tekinthetünk meg, turisztikai információkhoz juthatunk.
A rendezvény idén több, mint puszta bemutatása a kézművességnek, hiszen minden kiállító valami különlegeset hozott saját hazájából. Magyarország a budapesti turisztikai látványosságok közül kiemelten foglalkozik a jövőre hazánkból induló Giro d’Italia kerékpáros körversennyel, így egy 20 négyzetméteres standon a 3 magyar szakasz bemutatása történik, különleges VR szemüvegek segítségével, igazi versenybringán ülve. Modern élmény a hagyományos kerékpározás köntösébe ültetve. Imádják!
Mint ismeretes a hazai kerékpársport az elmúlt években óriási fejlődésen ment keresztül. Sorra dőlnek meg a hazai versenyzők országos csúcsai, mind a 10+2 szakágban visszakapaszkodtunk a nemzetközi porondra, immár két World Tour versenyzőnk, 3 olimpiai kvótánk, 1 ifjúsági olimpiai bronzunk, és egyre több lelkes fiatal kerekesünk van.
A 65 éves olasz biciklista – aki nyáron teljesítette a Giro királyetapját – volt az első, aki mind a három magyarországi szakaszt végigtekerte a kiállított Pinarello kerékpáron. Nagyon élvezte a magyarországi „kirándulást” és ígérte, hogy tavasszal ellátogat Budapestre. Pintér Ádám és Pasquale di Paolo
Dr. Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetség, illetve a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány elnöke szerint a jövő évi Grande Partenza nem csupán a magyar kerékpározásnak ad majd még nagyobb lendületet, de olyan turisztikai termék, amely rengeteget hozhat a magyar turisztikai országmárka építése szempontjából is. Ha csak a számok nyelvén nézzük a dolgot, 860 millió ember nézi majd az élő képet, aztán hétről hétre az összefoglalót Magyarország csodás tájairól.
És hogy miért fontos a vásáron való megjelenés? Talán az Artigiano in Fiera sikerének titka megadja a választ. A karácsonyi ünnepek előtti időszak mindig az ajándék keresésről, vásárlásról szól. A világ minden tájékának jellegzetes termékei, ajándékai egy helyen megtalálhatóak itt. Ingyenes a látogatók számára a belépés, így a 9 nap során többször visszatérnek a vendégek, amelyre a hétvégék és az ünnepnapok remek alkalmat kínálnak ebben az időszakban. Nem véletlen, hogy közel másfél millió látogató fordul meg a kiállítók pavilonjaiban. Reméljük jövőre jórészüket Budapesten üdvözölhetjük.