Hírek
-
Triál
Érmek sokaságát hozták haza a triálosok Lengyelországból
Március 16-án a Lengyelországba utazott a magyar triál csapat, hiszen Maniowy városa adott otthont a…
Bővebben »
Szabályzatok
Triál korosztályok
Open | – | 2022 | lila | ||
Poussin | 2014 | – | 2015 | fehér | UCI |
Poussin+ | – | 2013 | fehér | ||
Benjamin | 2012 | – | 2013 | kék | UCI |
Benjamin+ | – | 2011 | kék | ||
Minime | 2010 | – | 2011 | zöld | UCI |
Minime+ | – | 2009 | zöld | ||
Cadet | 2008 | – | 2009 | fekete | UCI |
Cadet | – | 2007 | fekete | ||
Youth Girls | 2013 | – | 2015 | fehér | UCI |
Girls | 2009 | – | 2012 | pink | UCI |
Men Juniors 20” | 2006 | – | 2008 | piros | UCI |
Men Juniors 26” | 2006 | – | 2008 | piros | UCI |
Men Juniors (összevont) | 2006 | – | 2008 | piros | |
Men Elite 20” | – | 2005 | sárga | UCI | |
Men Elite 26” | – | 2005 | sárga | UCI | |
Men Elite (összevont) | – | 2005 | sárga | ||
Women Elite | – | 2009 | pink | UCI |
A trial szakágról
Mik a szabályok?
A versenyzőknek 5 előre kijelölt szekción (pályán) kell végig haladni 3 körben. A legkevesebb hibapontot összegyűjtő versenyző nyer.
- A szekciók előzetesen csak gyalog járhatók be!
- Minden lábletétel (vagy ha test bármely része érinti a pályát) 1 hibapontot eredményez.
- A pedálon vagy láncvédőn való támaszkodás is 1 hibapontnak számít.
- Ha a versenyző mindkét lába érinti a talajt az 5 hibapontnak számít.
- 5 hibapont jár a pálya elhagyásáért is.
- Az egyes szekciókban maximum 5 hibapont gyűjthető, ezután el kell hagyni a szekciót
- Hibapont jár azért is ha a versenyzőnek nem sikerül a pályát az előírt 2 percen belül teljesíteni.
A kerékpárok
Alapvetően 20” és 26”-os kerékpárok léteznek, melyek külön versenyszámokban indulhatnak az UCI szabályok szerint. Ezek a számok a kerékméretet takarják. A 20” leggyakrabban a gyerekek választják, mivel ezzel könnyebb elkezdeni, de a felnőttek között is sokan választják ezt a kerékméretet. Európában a 26” az elterjedtebb.
A legfeltűnőbb dolog, hogy ezeken a bicikliken nincs ülés. Ebben sportban a kerékpárosoknak nincs idejük leülni pihenni, sokkal fontosabb, hogy több hely maradjon a lábuknak és testüknek az egyensúlyozásra és az ugrásokdinamikájának kivitelezésére.
A vázak nagyon könnyűek és erősek. A kialakításuk is különleges, a tengelytáv elég hosszú, de a láncvilla a lehető legrövidebb, a középcsapágy pedig magasan helyezkedik el. A fékeknek nagyon erősnek kell lenniük, ezért sokan hidraulikus felniféket használnak. A széles felnik mellé nagyon alacsony guminyomás társul, hogy a tapadás a maximális legyen és az ugrásokat segítse. Az áttétel nagyon kicsi, általában 18:15 a 26”-osaknál, és a racsni sokszor elől van a hajtókaron.
Mi az a triál?
A kerékpározás egy modern szakága, ahol a kerékpárosnak egy számára speciálisan kialakított akadálypályán kell végig haladnia anélkül, hogy a lábát letenné, ill. a gumikon kívül a kerékpár bármely egyéb része a talajt vagy az akadályokat érintené.
A sport nagyon jó egyensúlyérzéket és súlypont emelkedést kíván, és természetesen a kerékpárok is speciálisak.