BalatonBike365

BalatonBike365 – avagy bringázz egész évben a Balaton körül

A múlt héten a Művészetek Völgyében zajló pedelec túrák kapcsán is szóba került a BalatonBike365 program, ami valójában egy Európai Uniós forrásból támogatott projekt, a balatoni kerékpáros turisztikai szolgáltatások fejlesztése érdekében. – számolt be a bikemag.hu a Magyar Kerékpáros Szövetség balatoni projektjéről, melyről Princzinger Péter elnököt kérdezték.

#balatonbike365 hashtag egy jóval hosszabb hivatalos nevet és egy GINOP-programot takar: Turisztikailag frekventált térségek integrált termék- és szolgáltatás fejlesztése – ami a balatoni kiemelt turisztikai desztinációban valósul meg 2019. március és 2020. szeptember közötti időszakban. Egy kétmilliárd forintos uniós támogatási alapból 1,2 milliárd forintot fordíthatnak a kerékpáros szolgáltatások fejlesztésére ebben a desztinációban. Azért a Balaton környékén, mert itt kerékpároznak a legtöbben turisztikai céllal Magyarországon. A programot irányító konzorcium vezetője a Magyar Kerékpáros Szövetség.

A kerékpáros infrastruktúra fejlesztésével kapcsolatban általában mindenki a kerékpárút építésre gondol, de itt nem erről van szó. Hogy miről, erről kérdeztük Dr. Princzinger Pétert, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnökét:

dr. Princzinger Péter: A Balaton környékén egyedülállóan gazdag a szolgáltatói kínálat szálláshelyben, vendéglátásban, strandokban, várakban, kastélyokban, kulturális nevezetességekben és történelmi emlékhelyekben, viszont ezek nincsenek összekapcsolva, a látnivalók nagy része önmagában csekély vonzerőt képvisel. Ha viszont kerékpáros útvonalak segítségével felfűzzük ezeket és új csomagajánlatokat hozunk létre, akkor el lehet érni, hogy valaki csak ezért idejöjjön, vagy ha egyébként a Balaton környezetében pihen, akkor egy félnapos, egynapos, esetleg kétnapos kerékpáros programban vegyen részt. Ma még hiányoznak ezek az ajánlat-csomagok.

Bikemag: Hogyan lehet ezeket rendszerbe foglalni és elérhetővé tenni?

dr. Princzinger Péter: Ezeknek a programoknak az alapját 20-30 kilométeres útvonalak jelentik majd, melyeket kijelölünk és fizikailag is kitáblázásra kerülnek, papíron és online is elérhetőek lesznek. Mobil applikáció segítségével bárki – akár túravezető nélkül – egyedül is könnyen megtalálhatja, hová érdemes menni, hol érdemes megszállni, hol találkozhat kerékpáros-barát vendéglátókkal. Három kerékpáros központ létrehozása is szerepel még a programban, Balatonfüreden, Keszthelyen és Balatonföldváron. Az információs szolgáltatások és az útvonalak kitáblázása jelentősen javíthatja a leendő kerékpáros turista komfortérzetét, de a legfontosabb cél, hogy ne csak azokat érjük el, akik eddig is kerékpároztak a Balaton-körül, hanem azokat is, akik eddig nem, beleértve a külföldieket.

Bikemag: Mi szükséges további kerékpáros turisták eléréséhez?

dr. Princzinger Péter: Ehhez a Balaton-környékének messziről láthatónak kell lenni, ami egy marketing feladat. Vonzónak kell lennie, tehát olyan minőségű fotó- és mozgókép anyagot kell készíteni, és elérhetővé tenni mobil platformon, mint amilyenekkel Ausztriában találkozunk. Harmadszor pedig nem elég láthatónak és vonzónak lenni, magának a szolgáltatásnak is jó minőségűnek kell lennie, mert ha így van, akkor a vendégek maguk csinálják a marketing munkát, hiszen az élményeik megosztása révén gyakorlatilag ők veszik át az ajánlók szerepét.

Bikemag: Miért kapott (szerencsénkre) ilyen kiemelt figyelmet a kerékpározás?

dr. Princzinger Péter: A turizmusfejlesztési stratégia alapgondolata az, hogy hazánkban jelentős kiaknázatlan turisztikai potenciál van, mi ezeket a tartalékokat keressük, a Balatonon ez a parttól számított 20-30 kilométeres sávban található mintegy 180 kistelepülés szolgáltatói kapacitásait jelenti. Ezeken a településeken a kis és középvállalkozásokat szeretnénk minél jobb helyzetbe hozni, szállásadókat, vendéglátókat és egyéb attrakciókat bekapcsolva a kerékpáros turizmus vérkeringésébe. Azonban nem csak földrajzilag szeretnénk kiterjeszteni a balatoni turizmust, hanem időben is, és erre a kerékpáros turizmusnál keresve sem találni jobb lehetőséget. A klasszikus balatoni nyári szezonhoz képest ugyanis a kerékpáros szezon április elejétől október végéig tart, de akár télen is lehet kerékpározni a Balaton körül, erre utal a Balaton Bike 365 elnevezés is.

Bikemag: Végezetül nem lehet elmenni amellett, hogy jövőre a Giro d’Italia egyik szakasza a Balatont is érinti, milyen hatásai lehet ennek a kerékpáros turizmusra?

dr. Princzinger Péter: A két dolog támogatja egymást. A balatoni kerékpározást támogatja a Giro hatalmas láthatósága és fordítva is: a Girót támogatja, ha ez a környék a Giro mellé áll és ha szívesen fogadják ezt a versenyt az önkormányzatok, mindenki profitál majd belőle.

Készült Magyarország Kormányának támogatásával.

Honnan
Fotók: Szabó Miklós, Művészetek Völgye, Spéth Andrea
Forrás
bikemag.hu

Kapcsolódó hírek

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Back to top button
Close
Close
X
X