MKSZ hírek

BringaSport Hírlevél – 2015. május 1.

2015. évi rendes közgyűlés – MEGHÍVÓ

A Magyar Kerékpársportok Szövetségének 2015-ös közgyűlése május 29-én kerül megrendezésre. A közgyűlés kötelező napirendi pontjain túl (pl. 2014-es beszámoló, Felügyelő Bizottság jelentése, könyvvizsgálói jelentés) a legfontosabb téma a szövetség elengedhetetlen működési reformja, azon belül az aktuális alapszabály módosítása, illetve egyszövetségi rendszer kiépítése. A közgyűlés meghívóját az alábbiakban közöljük:

Tisztelt Szövetségi Tag Vezető!

A Magyar Kerékpársportok Szövetségének (MKSZ) 2015. április 27-i, 1. számú elnökségi határozata értelmében az MKSZ Elnöksége RENDES ÉVES ÉS ALAPSZABÁLY MÓDOSÍTÓ KÖZGYŰLÉST hív össze, amelyre tisztelettel meghívom.

A közgyűlés helyszíne:       MOM Kulturális Központ, 1124 Budapest, Csörsz utca 18, kupola terem

A Közgyűlés időpontja:      2015. május 29., péntek 12:00 h

Parkolási lehetőségek: Budapest Kongresszusi Központ parkolója, Jagelló út – közgyűlési résztvevők számára ingyenes

Amennyiben a közgyűlés az eredeti időponttól számított fél órán belül nem válik határozatképessé, úgy amegismételt közgyűlés időpontja: 2015. május 29. 13:00h, ugyanazon a helyszínen. Felhívom tisztelt figyelmét, hogy a megismételt közgyűlés a megjelentek számától függetlenül határozatképes és a meghívóban meghatározott napirendi pontok szerint lesz lebonyolítva.

A közgyűlés napirendi pontjai (Az MKSZ 2015. április 27-i 2. számú elnökségi határozata értelmében):

  1. A közgyűlés tisztségviselőinek megválasztása
  2. A napirend elfogadása
  3. Az elnökség tevékenységéről szóló 2014. évi szakmai beszámoló ismertetése és határozathozatal annak elfogadásáról
  4. A 2014. évi közhasznúsági melléklet bemutatása és határozathozatal annak elfogadásáról
  5. A Felügyelőbizottság írásbeli jelentésének ismertetése
  6. A Szakszövetség 2014. évi pénzügyi helyzetéről szóló, a számviteli tv. szerinti pénzügyi beszámoló, illetve könyvvizsgálói jelentés ismertetése és határozathozatal annak elfogadásáról
  7. A 2015. évi szakmai és pénzügyi költségvetési terv ismertetése és határozathozatal annak elfogadásáról
  8. Határozat hozatal a közhasznú jogállás újbóli kérelmezéséről
  9. Határozat hozatal a 2015-ös tagdíjról
  10. Alapszabály módosítása
  11. Egyéb, a közgyűlési meghívó kiküldése után, alapszabály szerint – 18.§, 2. d. – az elnökséghez eljuttatott napirendi pontok tárgyalása

Az alapszabály 16.§ (1) bekezdése alapján a Szövetség tagjainak legkésőbb a közgyűlés megkezdésének időpontjáig írásban be kell bejelenteniük azt a személyt, aki a szavazati jogot gyakorolja. A bejelentést a mellékelt bejelentő kitöltésével lehet megtenni – amelyet kérjük a mellékelt válaszborítékban  visszaküldeni, vagy a közgyűlésen, annak megkezdése előtt, leadni szíveskedjen. FONTOS: ha nem a válaszborítékot használja, kérjük az MKSZ irodájába küldje a bejelentőt, melynek címe: 1117, Budapest, Galvani u. 44.

Amennyiben a szövetségi tag bíróságon bejegyzett képviselője a jelzett időpontban akadályoztatva van, meghatalmazott küldött által gyakorolhatja szavazati jogát. A meghatalmazás a mellékelt formanyomtatvány használatával lehetséges.

A közgyűlés jelentőségére való tekintettel, a minél nagyobb részvétel biztosítása céljából, az MKSZ utazási költségtérítést (gépkocsi használatra, illetve busz, vagy vonatjegyre) biztosít igény esetén. Kérjük, hogy a költségtérítési igényét a közgyűlési regisztrációnál jelezze! A busz, vagy a vonatjegyek számláját a Magyar Kerékpársportok Szövetsége, 1146 Budapest, Szabó József u. 3. címre kell kérni, számla hiányában nem tud az MKSZ fizetni.

Bízom benne, hogy jelenlétével megtiszteli a kerékpársport magyarországi jövőjét alapvetően meghatározó reformközgyűlést!

Üdvözlettel:

Polony István
Elnök
Magyar Kerékpársportok Szövetsége

MEGHÍVÓ LETÖLTÉSE >>
BEJELENTŐ SZAVAZATI JOG GYAKORLÁSÁRÓL >>

MEGHATALMAZÁS >>

FONTOS: a tagoktól érkezett kérdések tisztázására közöljük, hogy az MKSZ közgyűlésén minden tag bíróságon bejegyzett képviselője, vagy annak hivatalos meghatalmazottja gyakorolhatja a szavazati jogot. A közgyűlés előtt, a hivatalos bírósági nyilvántartás alapján az MKSZ közzéteszi az egyes tagok hivatalos képviselőinek listáját. A közgyűlésen közjegyzői felügyelet mellett fogjuk biztosítani a szavazás tisztaságát.

***

A MOB is az egyszövetségi rendszert támogatja

A Magyar Olimpiai Bizottsággal folytatott egyeztetések során világossá vált, hogy a MOB eddigi működésünk eredményei elismerése mellett szintén az egyszövetségi rendszert támogatja. Az áthidaló megoldásként alkalmazott ernyőszervezet a MOB sportágfejlesztési irányai mentén lett létrehozva, az elmúlt időszak tapasztalatai azonban azt mutatják, hogy az ernyőszövetségi rendszer nem működőképes, és nem szolgálja megfelelően a kiemelt sportágfejlesztési támogatások, és a szakszerű és felelősségteljes működés ellátását. Az alább közölt, Szabó Bence MOB főtitkár által Polony István MKSZ elnök részére megküldött levél alapján elmondható, hogy a Magyar Olimpiai Bizottság is egyetért és teljes mértékben támogatja a kerékpársportban elkerülhetetlenül bekövetkező változások szükségességét!

Tisztelt Elnök Úr!

Az MKSZ novemberi közgyűlését követően, az elmúlt hónapokban történt szövetségi törekvések megítélésünk szerint biztatóak és előremutatóak. Egy központosított, és jól szervezett sportszövetség alapfeltétele a szakmai szervezeti feladatok, és folyamatok megfelelő szintű irányítására, ellenőrzésére.

Továbbá, meglátásunk szerint az elmúlt két évben megjelenő nagymértékű állami támogatások fokozott pénzügyi és szakmai szervezettséget igényelnek. A megnövekedett és sokrétű feladatok ellátásához fokozottan szükség van egy professzionálisan működő sportszövetség kialakításra és működtetésére.

A MOB az elmúlt években már többször szorgalmazta, hogy az országos sportági szakszövetségek a sportág legfőbb nemzetközi sportszövetségének struktúrája, szabályai és rendező elvei alapján szerveződjenek. A MOB által összeállított, majd a 2012-es Londoni Nyári Olimpián a MOB Elnöke által bemutatott “A Magyar Olimpiai Bizottság sportfejlesztési irányai és területei” című tanulmány külön foglalkozik a témakörrel.

Örömteli, hogy a kerékpár sportág áthidaló megoldásként egy ernyőszervezet létrehozásával megpróbált az újraszervezésnek eleget tenni. Azonban az elmúlt időszak tapasztalatai alapján elmondható a rendszer nem működőképes, és nem szolgálja megfelelően a kiemelt sportágfejlesztési támogatások, és a napi működés szakszerű és felelősségteljes ellátását. A MOB továbbra is kizárólag egy szervezetben, egy országos sportági szakszövetség formájában látja biztosítottnak a teljes körű, minden szakágra kiterjedő jövőbeli feladatellátást.

Munkájához további sok sikert kívánok!

Üdvözlettel:
Szabó Bence főtitkár
Magyar Olimpiai Bizottság

***

TdH az MKSZ legértékesebb vagyoni értékű joga, azt ennek megfelelően kezeli és hasznosítja a szövetség. A szövetség saját forrásokból a verseny megszervezését nem támogatja, pont ellenkezőleg, a verseny szervező jogdíjat fizet a versenyért, amelyet az országúti szakág UP céljaira különít el a szövetség. A versennyel kapcsolatos további részletekről a következő hírlevélben adunk tájékoztatást.

***

Interjú Szalontay Sándorral, olimpiai reménységünkkel

„Te már sprinter vagy!”

kisA nemzetközi elitbe tartozó pályakerékpáros sprinterünkről, Szalontay Sándorról utoljára Londonban futott új 200 méteres országos csúcsa kapcsán adtunk hírt. Legfrissebb interjúnkban az eltelt időben történtekről, valamint a közeli és távoli jövőről lesz szó.

Takács Tamás: A korábbiakhoz képest végre úgy tűnik, megkapod a tehetségedhez és szorgalmadhoz méltó lehetőségeket, mind csapatod, a Dr. Bátorfi AKTK, mind a Magyar Kerékpársportok Szövetsége, illetve a MOB részéről. Ez azt jelenti, hogy van miről beszámolni, legutoljára a Londonban futott új 200 méteres rekorddal hívtad fel magadra a figyelmet. Mi történt azóta?

Szalontay Sándor: Február végén Londonban komoly nevek, vb-dobogósok között versenyezhettem, Maximilan Levy, új-zélandiak, britek – nem is sorolom. A 200 méteres csúcson kívül sikerült ranglista-pontokat is gyűjteni és előre lépni. De az igazi mérföldkő – ahol ki tudtam teljesedni – az ezt követő litván CL1 kategóriás verseny volt. Jól sikerült rákészülni, rákoncentrálni, a spanyol edzőmmel megbeszéltünk mindent, jó volt a pálya, szállás, minden körülmény. A sprint kvalifikációt megnyertem és a futamok is jól mentek a döntőig. Gyakorlatilag kiteljesedett amiért kint voltam a svájci edzőközpontban, amiért érdemes volt eddig kerékpározni. Egy cseh edző, akivel már korábban is találkoztam, odajött hozzám és azt mondta: „most láttalak először igazán versenyezni, te már sprinter vagy”.

A döntőben egy nagyon erős lengyel ellenfelet kaptam, aki 1000 méteres versenyző is, nagyon erős tempót diktált… A nap végén, amikor már benne van az emberben a sok futam, nem olyan egyszerű egy nagyon jó ellenfelet 70-nel körbebiciklizni. De nagyon örülök, hogy dobogóra állhattam egy CL1-es versenyen, aminél csak az Eb, a vb és a világkupák magasabban rangsoroltak. Keirinben is erős volt a mezőny: két lengyellel, egy ukránnal, aki kint volt a keirin iskolában Japánban, nagyon erős litván fiatalokkal, azerbajdzsáni vb-résztvevővel. A keirinben is megláttam már a helyzeteket, hová kell rakni a kereket, és itt is összejött végül a dobogó.

TT: Hogy állsz most ezeknek az eredményeknek köszönhetően a világranglistán, akár az olimpiai kvalifikáció fényében?

SzS: A ranglista folyamatosan változik, közvetlenül a futott versenyek után például nagyon elöl álltam, de gyakorlatilag minden verseny után helycserék vannak. Hogy érthetőbb legyen, úgy mondanám, hogy a CL1-es versenyek alapján lesz annyi pontom (ez 200 fölötti pontot jelent nagyjából), hogy indulhassak majd világkupákon, ahol magasabb pontszámokat osztogatnak.

Május végén utazom Németországba, ahol rövid időn belül lesznek CL1-es versenyek, termelni kell majd az eredményeket. Ezután Svájcban, az edzőközpontban folytatódik a munka, majd az Európa-bajnokság lesz az első nagy verseny októberben. Az Eb-n jó helyezést várok, időeredményben biztosan jó leszek. Fontos, hogy végig kell nyomni egy teljes szezont, csak nagyobb lesz a tét, mint a mögöttünk álló idényben: konkrétan az olimpiai kvalifikáció a világkupák és a vb alapján.

Nem lehet előre kijelenteni semmit, mert ez technikai sport is, és bármi lehet. Az ellenfelektől is sok minden függ, de én teljes erővel odakoncentrálok továbbra is. Egy biztos, ha kiszakad az ember ebből a rendszerből, a most biztosított felkészülésből, a folyamatos versenyzésből, akkor nem lehet megcsinálni. Ha el tudok indulni az Eb-n, vb-n és az összes világkupán, akkor számításaink szerint 8-12. környéki helyezésekkel meglehet az olimpiai kvalifikáció, de – ahogy mondtam – ez sok mindentől függhet.

TT: Beszéljünk a felkészülési lehetőségekről, a szezon elején csapatot váltottál itthon, de továbbra is élvezheted a szövetség és a MOB jóvoltából a Svájci UCI Edzőközpont vendégszeretetét. Elégedett vagy a feltételekkel, mint sportoló?

SzS: A Dr. Bátorfi AKTK színeiben Béla mindent megteremt, ami ehhez a színvonalhoz kell, arra kell csak koncentrálni, hogy kerékpározzak és gyorsan tudjak menni. Hasonló ajánlatot sem kaptam még ez előtt, de ha az ember világszínvonalra készül és ott is van, akkor ez szükséges ahhoz, hogy hozni tudja az eredményeket. Az UCI-edzőközpontban töltött idő is hatalmas lehetőség, gyakorlatilag a korábbi önmagamhoz képest az a különbség, hogy már pályakerékpár-versenyzőnek nevezhetem magam.

Most, hogy elkezdtem újra alapozni, teljesen más szintről indulok, nem lehet összehasonlítani az eddigiekkel, oda lett téve a mozgásom, ahogy egy sprinternek kell mozognia. És ezt nem én mondom, a versenyeken több edző is odajött már, aki korábban is látott. Nekem az erővel régebben sem volt gond és az a munka nem is vész el, de az erőátvitel a kerékpárra nagyon sokat fejlődött.

TT: Beavatnál esetleg kulisszatitkokba a felkészülésedből?

SzS: Az áttételek: 53-13-mal mentem a 200 méteres magyar csúcsot (10,166 mp), szimpla edzésen is 54-12-vel vagy 52-12-vel megyek feladattól függően. Most a periódus elején járok – a pályás sprintereknél ez más, mint országúton – most alapozni kell, súlyzózni, izomtömeget növelni, országúton menni amennyit szükséges. A cél, hogy csípőből elhajtsam a keményet, miközben a felsőtest mozdulatlan.

A mai pályasport a 20 évvel ezelőttihez képest nagyon elment az erő irányába, meg lehet nézni a világcsúcsok alakulását, ez annak köszönhető, hogy már nem 150-nel pörgetnek, hanem 130 környékén hajtják az igazán kemény áttételeket, amiket viszont meg kell tudni indítani. Sprinten most a lendítő szakaszban van a lényeg, be kell forgatni a keményet, és lent a 200 méter már a feladat könnyebb része. „Csak” tartani kell a tempót, de itt is megvannak a finomságok, amiket tanulok, például a kerékpár belökésén is ezredek múlhatnak.

TT: Most sok időt töltöttél külföldön, a sportág elitjével találkoztál, zárásképpen egy kérdés: Szerinted min kellene elsősorban változtatni itthon, hogy fellendülhessen a pályasport? Hiszen velodróm építését tervezik, de a pályán versenyzőkre is szükség volna…

SzS: Mindenféleképpen az utánpótlást tartanám szem előtt, mert most nincs 20 kiskölök akik valakitől meg tudnának tanulni pályán bringázni. A fiatalok olyan emberektől szeretnének tanulni, aki meg tudja mutatni, fel tud ülni a bringára… Ahogy én látom, otthon egy Garamszegi Laci, vagy Berek (Berkesi András) felül, meg tudja mutatni mire gondol. Az idősebbek közül egy Pais Péter, vagy Zaka István meg tudná tanítani ezt a sportot, hogy miről szól Fontos, hogy a munkába mindkét fél beletegye a szívét lelkét, az egyik akarjon tanulni, a másik pedig át akarja adni, a kicsiket az tanítsa, aki hozzájuk való, és mindezért járjon megbecsülés is. Olyan klubok is kellenek, ahol kicsikkel foglalkoznak.

Az itthoni pályakerékpározásban ezidáig az volt a jellemző, hogy Magyarországon eljuthat az ember magától egy szintre (pályán nincs csapat), de nincs igazi közösség megfelelő szakemberekkel, ahol fejlődni lehetne. Nincs olyan, hogy akik válogatottak, 9-kor találkoznak a közös edzéseken és lenne egy közös munka. Az UCI-ban például vannak kurzusok szakemberek kinevelésére is, én ezt is támogatnám. Bízom benne, hogy a most kilátásban lévő reformok előrelendítik a pálya szakágat is, mert számos lehetőség rejlik benne, és azt is remélem, hogy minél hamarabb körbetekerhetek az új Velodromban.

TT: Köszönöm az interjút!

***

Tájékoztatás a szövetségi eszköztárról

Ismételten tájékoztatjuk a tagságot, hogy a Magyar Kerékpársportok Szövetségének raktárában található eszközök minden tag részére költségmentesen kölcsönözhetőek. Az eszközgazdálkodási szabályzat, amelyben meghatározásra kerültek a kölcsönzés és használat szabályai, jelenleg elnökségi jóváhagyásra vár, várhatóan a jövő heti BringaSport hírlevélben kerül publikálásra.

Az MKSZ raktárának megbízott kezelője:
Tarapcsák Péter (+36-70-330-4414, bluescorpions@gmail.hu)

A raktár helyszíne:
1163 Budapest, Batsányi János utca 29.

***

Infrastruktúra fejlesztések

Az alábbiakban tájékoztatást adunk a Magyar Kerékpársportok Szövetségének megvalósult, és megvalósulás alatti infrastrukturális fejlesztéseiről, valamint további fejlesztési lehetőségek kereteiről. A 2013 és 2020 közötti időszakot tekintve az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) 1,2 milliárd forint infrastruktúra támogatási keretet állapított meg a magyar kerékpársport számára. Ebből az összegből 8 millió forint összegben már megvalósultak projektek, 95 millió forintért már jóváhagyott, megvalósulás alatti fejlesztések zajlanak. A fennmaradó, körülbelül 22 millió forintos keret további lehetőségeket rejt magában, amelyről a sportágnak közösen van lehetősége dönteni. A lehetséges fejlesztési célok feltérképezése végett az MKSZ támogatási igényfelmérést fog végezni a tagszervezetek körében.

Az infrastrukturális keret célja, a sportág fejlődésének elősegítése, a szükséges infrastrukturális beruházások által a sportág hatékony nemzetközi színvonalon működése, a lehetőségek biztosítása.

A kiemelt sportágak számára biztosított sportlétesítmény-fejlesztések keretében beadott, megvalósult projektek:

Az előző elnökség által, összesen 8 millió forint támogatási keretből pályaelemek kerültek beszerzésre, Pécsett 5 millió forint értékben (downhill, pump, slalom bringapark), Sopronban pedig 3 millió forint értékben (XCO).

Elnyert, megvalósulás alatti projektek:

A két hazai velodrom közül az egyik Tamásiban található. A pálya jelenleg igen rossz állapotban van, a 28,8 millió forintos támogatási keretből a Tamási Velodrom és Kerékpáros Központ kialakítása jön majd létre, amely magába foglalja a pályafelület felújítását és gyerek ügyességi pálya építését is. A tervezett elkészülési idő 2015 vége.

A lillafüredi downhill pálya fejlesztése összesen 21,5 millió forintos támogatási keretből zajlik, várható elkészülési ideje 2016. második fele. Jelenleg a Bükkszentlászló és Bükkszentkereszt közötti pálya 3,5 perces hosszúságú, a tervek szerint négy, felvonóval ellátott downhill verseny és edzőpálya létesül majd. Ez a projekt egy 1 milliárd forintos, élménypark beruházás részeként fog megépülni.

A Budapest 18. kerületében található Bókay-kert BMX pályáját jelenleg szervezett sportolás keretei között használják, de jelentős felújításra, rendezésre szorul, hogy egy szabványos versenypálya alkalmas legyen akár nemzetközi versenyek lebonyolítására is. Az új pálya építésére meghatározott támogatási keret 20 millió forint, várható elkészülési ideje 2015 vége.

A tervek szerint szintén 2015 végére fejeződik be a Palóc Maraton kerékpáros útvonal kijelölése, amelynek keretében az erdőben új verseny- és edzőútvonal kialakítása, valamint 4X pálya és élménypályák, öltöző és vizesblokk létesítése 10 millió forint támogatási keretből valósul majd meg.

Az eplényi Bringarénában található Magyarország egyik kiépített és karbantartott, felvonóval is rendelkező downhill pályája. A 2015. évi, júliusban megrendezésre kerülő GravityHall DH és 4X Országos Bajnokságnak is otthont adó eplényi downhill pálya további fejlesztési potenciálokat rejt (freeride és flowline pályák), a támogatás összese 13,5 millió forint, amely a meglévő pályák rekonstrukcióját is tartalmazza. A tervezett elkészülési idő 2016. második negyedéve.

A mountain bike four-cross versenyek lebonyolításához a szabályok szerint rajtgép használata kötelező, ezért a szövetség szükségesnek tartja, hogy a lejtős szakág rendelkezzen rajtgéppel. A mobil, bármelyik downhill pályába beépíthető kompatibilitással rendelkező rajtgép beruházásának mértéke 1,4 millió forint, a várható beszerzési ideje 2015 vége.

A 2016. évi támogatási keret megállapítása várhatóan 2015. második felében kerül meghirdetésre az EMMI részéről.

***

A következő szám tartalmából:

  • Az UCI is támogatja a változást
  • Interjú Kusztor Péterrel
  • TdH – Tour de Hongrie
  • Részletes szövetségi eszköz leltár és használati szabályzat
  • 2015. évi külföldi versenyek áttekintése
  • Nagy Sportválasztó 2015. május 29-30.

Korábbi hírlevelek:

I. BringaSport hírlevél / 2015. április 16. >>
II. BringaSport hírlevél / 2015. április 23. >>

——————————————————-

Magyar Kerékpársportok Szövetsége, 2015. április 23.

További információ:
battai.bori@bringasport.hu

'Fel a tetejéhez' gomb