MTB

Poór Brigitta és Buruczki Szilárd 2015 mountain bike XCM magyar bajnokai

BringaSport – 2015.05.31 – A 14. alkalommal megrendezett Specialized Maraton Szilvásvárad keretében dőltek el idén a mountain bike maraton magyar bajnoki címek, a férfiak mezőnyében a Cube-Csömör színeit képviselő Buruczki Szilárd, míg a hölgyek között a Merida Maraton Team CST-t erősítő Poór Brigitta volt a leggyorsabb.

noi_dobogo

Szilvásváradon a lovas stadiontól a szokásos hosszú- (107 km, 2700 m szint), közép- (64 km, 1640 m szint) és rövid (39 km, 760 m szint) távokon kívül egy mini távon (25 km, 550 m szint) is összemérhették tudásukat a mountain bike-osok, a bajnoki címért azonban az elit férfiak 107-, az elit nők pedig 64 kilométeren mérkőzhettek.

Ahogy már a hazai maratonok előtt többször előfordult, sokan féltek a sáros pályától, de a Bükk ma bringás-barát arcát mutatta, pár pocsolyát kellett csak kikerülni, egyébként ideális talajviszonyok között, jól kijelölt, izgalmas pályán lehetett versenyezni. A több mint ezer induló nagyjából fele a rövid távot választotta, és a közép táv volt még igen népszerű.

A férfi bajnoki cím azonban 107 kilométeren dőlt el, méghozzá nagyon szoros befutón! A győztes, Buruczki Szilárd így foglalta össze a történteket:

„Az első emelkedő tetején négyen – Blazsó Marcival, Vígh Zolival és Szalay Petivel – elszakadtunk, 70 kilométerig felváltva vezettünk, néha húztuk csak meg a tempót, az Ördögoldal és utána a bánkúti sípálya kemény volt.

73-74 kilométernél Vígh Zoli váltott ritmust, akkor Szalay Peti leszakadt és az utolsó emelkedőig hárman mentünk, ahol Marcival el tudtunk szakadni Vígh Zolitól. Zoli szerintem élete árán jöhetett lefelé, mert a fölső, rázós köves részen még volt előnyünk, de a kevésbé technikás részre visszazárkózott. Marci a végén kicsit lemaradt, azt mondta, hogy jött a vonat és attól félt, hogy elüti.

(Az utolsó 500 méteren a kisvasút mellett haladt el a pálya, illetve keresztezett is egy használatlan sínt, közvetlenül előtte volt a váltó. Mikor Marci odaért, éppen jött a vonat sípolva, és úgy érezte, mintha az általuk keresztezett sínen akarna átmenni és befékezett, ledolgozhatatlan hátrányba kerülve a sprintre – a szerk.)

Sprintre jöttünk Zolival, az utolsó előtti kanyart sikerült belül vennem, ott meg is előztem, és az utolsó kanyarnál már én zártam elöl, én jöttem ki elsőnek és sikerült is nyernem. Jól dolgozott a technika is, bevált az össztelós Cube kerékpár és az elöl 36, hátul 11-42 1×11-es áttételezés. Az is hasznos volt, hogy a héten Simon Petivel lejöttünk és végigmentünk a pályán.

A többi Top Maratonon is szeretnék nyerni vagy dobogón végezni, és az XCO-n is, minden lehetséges! Már volt 2009-ben is olyan évem, amikor megnyertem mindent, még most is lehet…”

Poór Brigitta, aki megvédte magyar bajnoki címét, így nyilatkozott a 64 kilométeres versenyről:

„Hamar egyedül maradtam elöl a lányok közül, de próbáltam saját tempóban haladni minél gyorsabban. Mindig voltak körülöttem fiú versenyzőtársak, de próbáltam magamra figyelni, nyomtam neki, ahogy tudtam. Jó volt a pálya, széles dózerutak, gyors volt. Örültem, hogy nem volt sáros, mert reggel még esett, de végül nem volt vészes, teljesen jól tekerhető volt végig. Az XTerra sorozat mellett még szeretnék pár maratonon rajthoz állni idén, legközelebb Crosskovácsin és a Bükk Maratonon is.”